Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2007 14:19 - Харакири
Автор: maymi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5844 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 28.11.2007 14:32



/продължение от предишния постинг/



.......който беше опит за незлоблива шега от моя страна, инспирирана от Божидардимитровите заявки и прехвърляния на реплики от и към него с колегите му от македонска страна.  Както и непрекъснатите „дърляния” на „обикновените” македонци и българи във форуми, медии и интернет. Понякога агресивни дрънкания, като тук:  

http://www.youtube.com/watch?v=k5HDhnlOhZY


Само че, получих в Лични съобщения писмо от македонец, в което имаше главно човешки планове и малко тъга. Това писмо заигра фокстрот върху иначе чистата ми съвест.

Пускам ви част от него, приемайки молбата на човека да не го цитирам като име. Той е един от блогърите тук.

 

"...По повод македонците, дедо е бежанец от Македония. Що значи това, той беше достоен човек - не е ли това най-важното? Глупав въпрос е тоя маке ил булгаре, що е ке сме едни, доре да вида що човешко има повече у оня край, па ния сме си влъци не като там у бащинията.

Нема какво да кажа по повод омразата. Тя , омразата не е от нас - бугарете или макето, тя е от некой дето и преди е имал полза. Пък сега вече не знам - аз съм директор на голямо дружество, мога и не мога да го кажа пред всички. Мога да рискувам всичко, мога и да не изневеря на себе си и предците си. Та позволи да си кажум се пре тебе и не на книжовния език - я се морам за маке, ей сум ридничка двърено, ама не мръсим дедо - он ше каже, че булгаре е умрел и те така си беше.

Остави да се препират некой с народност, пиши че сме едни.

Що е граница? Достойните хора са достойни навсякъде, дали от едната страна на Беласица или от другата..."

 

 

Надявам се той да приеме моето извинение, ако по някакъв начин и аз съм влязла в общата, до голяма степен безсмислена дрънканица, която през границата може да бъде форма на каламбур, но вероятно е гадно, ако си македонец, който живее в България.

 

 

Тази песен е за него!



Тоше Проески беше символът на една страна, чието самочувствие градеше.

Почивай в мир, Тоше!






Тагове:   харакири,


Гласувай:
0



1. mph - За линка
28.11.2007 15:30
Не бях се зачитал в такива писания. То да се смееш ли, да плачеш ли! Все си мисля, че не може да се гордее човек, че се е родил такъв или онакъв, както и друг да се срамува по същата причина. На Балканите (Балкан - турска дума) имаме едни историци. чети и се чуди - Източна Сърбия ли е или Западните покрайнини ли са.
цитирай
2. анонимен - Това е мило!
28.11.2007 15:54
Обикновено попадам на такива престрелки, като тези под песента в ютубето. Давам си сметка,че са излишни,но несъзнателно настройват и мен.Ако е пропаганда,определено има ефект,дори при хора като мен,при които национализма не е силно проявен.
Поздрави за човешкия пост!
цитирай
3. анонимен - Откровено е, добре!! Само не р...
28.11.2007 16:04
Откровено е, добре!!
Само не разделяй хората на обикновени и необикновени!!
цитирай
4. maymi - @ ано 3
28.11.2007 16:08
Еее....., "обикновени" е в кавички де :))
цитирай
5. maymi - @ mph
28.11.2007 16:13
Попадала съм и на много по-стръвни. Този линк хванах докато търсех песен на Тоше, щото не ми се ровеше..
цитирай
6. анонимен - И аз съм македонец и живея в бълга...
28.11.2007 16:39
И аз съм македонец и живея в българия. Понякога колеги и познати ме карат да се чувствам никакъв и непалноценен
цитирай
7. renito0oo - :)
28.11.2007 19:05
:)
цитирай
8. maymi - Пускам и отговора на Човека.
28.11.2007 19:46
/пусна ми го в лични отново, още нямам разрешение да го публикувам, но вярвам, че няма да ми се разсърди/

Стръмно и стръвно препуска
съвестта, тя да ни мъчи се впуска
някога кръв са проливали братя двама
днеска челядта им се хули в закана

ако аз не призная баща си
де ще намеря покой в деня си
моята кръв да кръщава кой, как ще
достоен ще бъда, на баща си дете

и ако някога пак мойта македонска рода
ако пак се възбуни и попадне в беда
аз като българин ще отида до там
ако трябва и аз кръв да дам
цитирай
9. diesirae - Ecce Homo
29.11.2007 09:53
Наистина добре го е казал човека в писмото си.

"Тя , омразата не е от нас - бугарете или макето, тя е от некой дето и преди е имал полза."
цитирай
10. анонимен - Тогава да задаваме въпроси, кой има ...
29.11.2007 10:17
Тогава да задаваме въпроси,кой има полза от подклаждането на напрежение от такъв характер?Кой насажда омраза и защо?Каква е целта,някой има ли отговори и защо не се чуват тези въпроси.Ясно е,че при стимулирането на омраза лумпени и крайни националисти това и чакат.Какво трябва да се случи между българи и македонци?Въпроси!!
цитирай
11. vivantcev - Кой провокира напрежение е ясно.
29.11.2007 10:23
Въпросът, който ми се губи е Защо?

#maymi - адмирации за темата и за начините на поднасяне!
цитирай
12. buket - Въпроси е лесно да се задават
29.11.2007 16:34
И всеки ще отговори по нещо.Това са капки върху жадната ни земя. Трябва вадичка да се направи, за да поеме водата по естествения си път.
А за това никой не мисли.
цитирай
13. maymi - @ buket, престани :)))
29.11.2007 16:42
Много са си точни въпросите. А и трябва да се пита, непрекъснато.
Иначе кой ще се засили да прави вадички :))
цитирай
14. buket - анонимен-6
30.11.2007 18:21
При нас няма да се чувстваш "никакъв и непълноценен". Добро настроение ти желая!
цитирай
15. july26 - Отговорите на някои въпроси могат да бъдат верни
02.12.2007 09:39
независимо дали има доказателства в подкрепа..
Както и неверни, разбира се...
Доказателствата са нещо, което е тълкуваемо от някого и в този смисъл винаги субективно.
Още повече когато се отнася до въпроси като този.
И по други въпроси доказателствата не са безспорни, което не ни пречи обаче да не им обръщаме внимание и да сме ги приели като даденост.
Засега... след време може би точно обратното ще се убеждаваме и няма да е за първи път...
Темата е дълга и сложна, моето мнение е,че българи и македонци много дълго сме били едно като нация и за много кратко сме в две държави обособени, за да има обективно основание да се твърди,че вторият факт надделява и е определящ.
Субективно може да се твърди каквото и да било, разбира се...
Важно е и човек как се самоопределя, освен това и защо...
Родът ми по майчина линия е от Серес и после от Гоце Делчев, бащиният от Видин.
Аз съм 100 % българин без да разсъждавам по въпроса и не мисля,че някога нещо би ме накарало да променя самосъзнанието си.
Дори и да има аргументи за противното някой...
цитирай
16. maymi - @ july26
02.12.2007 12:22
Екзактли!
Точен си.
цитирай
17. july26 - ...Тц,тц...
02.12.2007 19:22
Благодаря...:)))
цитирай
18. marystaneva - Да бъдеш достоен човек - не е ли това най-важното?
09.12.2007 02:11
Най-важното е!!! Всичко друго идва от хора, които имат интерес от принципа "Разделяй и владей".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maymi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1972041
Постинги: 43
Коментари: 1604
Гласове: 7478
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930