Постинг
07.01.2008 14:02 -
Как да открием мъжа на своите мечти...
Автор: maymi
Категория: Тя и той
Прочетен: 8580 Коментари: 32 Гласове:
Последна промяна: 07.01.2008 14:06
Прочетен: 8580 Коментари: 32 Гласове:
0
Последна промяна: 07.01.2008 14:06
... и какво да правим после с тоя боклук!
Или за брака от дамска гледна точка! само за жени Бракът девалвира ли като институция, отживелица ли е бракът, защо има тенденция брака да се заменя със съжителство, защо сватбите намаляват, а защо разводите се увеличават, защо е популярно определението „окови на брака”, заради кое бракът не е на мода, защо вярваме, че следващата връзка ще е по-добра и следващият партньор ще е по-добър от предния, защо никога не се е появява "подходящият човек", какви са причините вкъщи да се асоцира не със семейно гнездо, а с бойно поле???
Въпроси...
Нямат еднозначен отговор вероятно. Но щом стоят натрапчиво в пространството поне едно е сигурно – допускат се грешки, които плашат, отблъскват или досаждат на мъжете. Може би са тези:
Съчетани сте родени и съчетани ще бъдете навеки.
Съчетани ще бъдете и когато белите крила на смъртта разпилеят дните ви .
Да, съчетани ще бъдете дори в безмълвната Божия памет.
Ала прегръдката ви нека охлабее - да можете да дишате.
И нека ветрите небесни волно духат между двама ви.
Бъдете влюбени, но не с любов окови -
а развълнувано море помежду двата бряга на душите ви.
Пълнете си един на друг бокала, ала не пийте от един бокал.
Давайте един на друг от хляба си, но всеки да си знае своя къшей.
Пейте, танцувайте и се радвайте, ала бъдете всеки себе си самият, тъй както струните на лютнята са поотделно, макар и да трептят в един напев.
Бъдете предани, но не отдавайте сърцата си един на друг,
защото само ръката на Живота може да ги съхрани.
Живейте в близост, ала не и в преголяма близост,
защото и колоните на храма се издигат поотделно
и нито кипарис вирее в сянката на дъб, ни дъб пониква в сянка на кипарис. Из: ПРОРОКЪТ
на Джубран Халил Джубран
Или за брака от дамска гледна точка! само за жени Бракът девалвира ли като институция, отживелица ли е бракът, защо има тенденция брака да се заменя със съжителство, защо сватбите намаляват, а защо разводите се увеличават, защо е популярно определението „окови на брака”, заради кое бракът не е на мода, защо вярваме, че следващата връзка ще е по-добра и следващият партньор ще е по-добър от предния, защо никога не се е появява "подходящият човек", какви са причините вкъщи да се асоцира не със семейно гнездо, а с бойно поле???
Въпроси...
Нямат еднозначен отговор вероятно. Но щом стоят натрапчиво в пространството поне едно е сигурно – допускат се грешки, които плашат, отблъскват или досаждат на мъжете. Може би са тези:
Съчетани сте родени и съчетани ще бъдете навеки.
Съчетани ще бъдете и когато белите крила на смъртта разпилеят дните ви .
Да, съчетани ще бъдете дори в безмълвната Божия памет.
Ала прегръдката ви нека охлабее - да можете да дишате.
И нека ветрите небесни волно духат между двама ви.
Бъдете влюбени, но не с любов окови -
а развълнувано море помежду двата бряга на душите ви.
Пълнете си един на друг бокала, ала не пийте от един бокал.
Давайте един на друг от хляба си, но всеки да си знае своя къшей.
Пейте, танцувайте и се радвайте, ала бъдете всеки себе си самият, тъй както струните на лютнята са поотделно, макар и да трептят в един напев.
Бъдете предани, но не отдавайте сърцата си един на друг,
защото само ръката на Живота може да ги съхрани.
Живейте в близост, ала не и в преголяма близост,
защото и колоните на храма се издигат поотделно
и нито кипарис вирее в сянката на дъб, ни дъб пониква в сянка на кипарис. Из: ПРОРОКЪТ
на Джубран Халил Джубран
1.
анонимен -
Умна жена си майми, а женена ли си :) ...
07.01.2008 14:25
07.01.2008 14:25
Умна жена си майми, а женена ли си :)
Аз съм мъж и като видя "само за жени" чета веднага
Поздрави от Иван -да ми е честито името :)
цитирайАз съм мъж и като видя "само за жени" чета веднага
Поздрави от Иван -да ми е честито името :)
по този аршин, аз май съм го открила ;)
цитирай@ Ано 1
Знам бе, Иване - да ти е живо и здраво името. Знам, че с такъв гриф (само за жени) ще го прочетете и мъжете :))
@ alisa
Е що ме плашиш сега :)))
цитирайЗнам бе, Иване - да ти е живо и здраво името. Знам, че с такъв гриф (само за жени) ще го прочетете и мъжете :))
@ alisa
Е що ме плашиш сега :)))
Това го написах на една младоженка.Не го разбара-май се поразсърди....но ще мине време и ще проумее думите на Джубран!:))
Поздравления за поста!:)))
цитирайПоздравления за поста!:)))
@ miacarra
Трудно, но не невъзможно. А може някой просто да си мисли, че половинката се кефи на задушаващи тръшвания /взаимствана терминология от кеч-а, подходяща за случая/ :))
@ mmmmmmmmm
А би могло да се раздават в гражданското, като талоните на колите в КАТ...и да се отнемат точки :)))
Не, това е сериозно!
цитирайТрудно, но не невъзможно. А може някой просто да си мисли, че половинката се кефи на задушаващи тръшвания /взаимствана терминология от кеч-а, подходяща за случая/ :))
@ mmmmmmmmm
А би могло да се раздават в гражданското, като талоните на колите в КАТ...и да се отнемат точки :)))
Не, това е сериозно!
имах предвид, че съм застъпник на идеята партньорите да не се задушават
Подкрепям написаното :)))
цитирайПодкрепям написаното :)))
Ти какво мислиш за брака като стъпка в промяната на социалното положение? То освен това тълкуване - друго май няма, защото раликата между гаджета и женени не е голяма в емоционален аспект.
цитирайОт опит знам,че е точно така....:)))))
цитирайМоето мнение за тайнството брак е отделна тема - за или против брака. Някой път ще ми е интересно да се гмурна и в нея...
Идеята тук е, след като вече си се решил на стъпката и си се венчал, как да не прецакаш работата :)))
цитирайИдеята тук е, след като вече си се решил на стъпката и си се венчал, как да не прецакаш работата :)))
и понже някои от тях са съпреживяни не мога да не се съглася!
Поздрави за добрия пост!
цитирайПоздрави за добрия пост!
Майка ми и баща ми тази година имат годишнина- 25 години от сватбата им. И така като се замисля и си мисля, че нещата понякога се получават. Само че има една особеност, днес хората не са склонни на компромиси, а компромиси за правене дал Бог. Така де ходи ти плеви градината. В крайна сметка в един момент, човек има нужда от разнообразие, което в голяма част от случаите брака не му дава. Ако аз имам семейство не мога да си сложа банските и да отида на море с приятели, трябва да закарам цялото семейство. Не го ли направиш следват фасони, може да си помислят, че си имаш любовница и така нататък. Свобода му трябва на човек. Кое му е лошото да си сам, нарцис и асексуален? Нищо. Enjoy it! Днес няма рицари и принцеси. Проститутка и прислужница в къщата е по- изгодно отколкото жена за цял живот. Предните две може да ги мениш- жена не. Колкото по- бързо жените спрат с мечтите си да бъдат булки в бяло, толкова по- бързо нещата ще се оправят. До тогава ще се питам- Как ще ги стигнем? :)
цитирайсъс закон! :))))
не, шегувам се, но и не чак толкова - по-добре е хората да се чувстват, че са "гаджета" отколкото оковани в "брак". лошото е, че тук финансово е по-трудно за жените, ако са сами ....
най-добре би било да дорастем дотам, че да си даваме свобода .... въздух .... и да избегнем чувството на "сигурност", защото не само, че сигурност няма, а и ни опорочава усещането за приключението на .... живота. :)
цитирайне, шегувам се, но и не чак толкова - по-добре е хората да се чувстват, че са "гаджета" отколкото оковани в "брак". лошото е, че тук финансово е по-трудно за жените, ако са сами ....
най-добре би било да дорастем дотам, че да си даваме свобода .... въздух .... и да избегнем чувството на "сигурност", защото не само, че сигурност няма, а и ни опорочава усещането за приключението на .... живота. :)
Приехме по презумпция, че на повечето хора им се жени. Някои предлагат, на други им се предлага, и бракът става факт....
Това, което пуснах като съвети е от главата за брака. Самата глава започва с:
ТОГАВА АЛ-МИТРА проговори пак и рече :
- Учителю, кажи ни за Брака.
И той отвърна с думите:
....и думите ги знаете вече.
Идеята на думите е, че бракът не е окови, не е липса на свобода и Малък Буда - може да се барнеш по бански и сам да отидеш на море. Въпросът е, дали при липса на усещане за окови ще искаш сам ...... Sunflower - сигурно за дорастването до там става дума :)
цитирайТова, което пуснах като съвети е от главата за брака. Самата глава започва с:
ТОГАВА АЛ-МИТРА проговори пак и рече :
- Учителю, кажи ни за Брака.
И той отвърна с думите:
....и думите ги знаете вече.
Идеята на думите е, че бракът не е окови, не е липса на свобода и Малък Буда - може да се барнеш по бански и сам да отидеш на море. Въпросът е, дали при липса на усещане за окови ще искаш сам ...... Sunflower - сигурно за дорастването до там става дума :)
14.
анонимен -
Ми замислих се...
08.01.2008 08:48
08.01.2008 08:48
(въх, взе да ми се случва повече от веднъж годишно т'ва и започнах да се плаша) и смятам, че брака е една чисто финансова институция скрепена както си е редно за бизнеса - с контракт;) У наше село даже с два - веднъж пред държавната глава ("граждански") и веднъж перд по-висшата инстанция (църковен), за по-сигурно явно. Така де, друго си е Господ да ти е свидетел:) Което обаче по никакъв начин не променя материалния смисъл на тоз иначе "духовен съюз". И това най-ясно си проличава при разтрогването на договора. Тогава започва разделянето на собствеността. За съжаление много често заедно с хладилника и трабанта, децата също минават в тая графа "собственост":(
Аз лично смятам, че ако между двама души има свързаност, никакви закони не могат да й попречат, както и обратното - ако духовният съюз липсва или вече се е разпаднал, никаква хартийка не може да го възстанови. Във втория случай брака просто продължава агонията, или в по-приемливия случай поддържа едно скучно, ала може би удобно статукво.
Така, че макар самият аз да съм от същите тези двойно бракувани, мисля, че брака е отживелица. Дори най-древните традиции не са вечни.
цитирайАз лично смятам, че ако между двама души има свързаност, никакви закони не могат да й попречат, както и обратното - ако духовният съюз липсва или вече се е разпаднал, никаква хартийка не може да го възстанови. Във втория случай брака просто продължава агонията, или в по-приемливия случай поддържа едно скучно, ала може би удобно статукво.
Така, че макар самият аз да съм от същите тези двойно бракувани, мисля, че брака е отживелица. Дори най-древните традиции не са вечни.
Джубран, както винаги, е прав :) Няма да го коментирам...
Колкото до въпросите в началото на поста...докато хората не са "бракувани", го няма проклетото чувство за собственост.
След официалния брак практически веднага се появява едно желязно "МОЯТА жена","МОЯТ мъж". Т.е. - това е вече моя лична собственост и мога да си правя с нея каквото си искам. Някои се изхитряват да се държат така и при неофициални отношения, но тогава е по-лесно да му/й отрежеш квитанцията...
Проблеми в брака възникват, когато единият или и двамата не са готови да признават другия за свободна равноценна личност и да го приемат такъв, какъвто е...
Старите схеми на брака не работят...
Поздрав за поста!
цитирайКолкото до въпросите в началото на поста...докато хората не са "бракувани", го няма проклетото чувство за собственост.
След официалния брак практически веднага се появява едно желязно "МОЯТА жена","МОЯТ мъж". Т.е. - това е вече моя лична собственост и мога да си правя с нея каквото си искам. Някои се изхитряват да се държат така и при неофициални отношения, но тогава е по-лесно да му/й отрежеш квитанцията...
Проблеми в брака възникват, когато единият или и двамата не са готови да признават другия за свободна равноценна личност и да го приемат такъв, какъвто е...
Старите схеми на брака не работят...
Поздрав за поста!
16.
анонимен -
Vladikov
08.01.2008 10:41
08.01.2008 10:41
Всъщност бракът не е нищо повече от едно признание, че искаш да прекараш живота си с точно този партньор. Всеки сам избира дали ще направи това признаие или не, както и дали ще бъде честен с човека до себе си.
цитирайБракът придава формален вид на една връзка. Идеята е може би за по-голяма сигурност на децата.
Но когато има форма, винаги има риск, тя да бъде изпразнена от съдържание.
Те и думите могат да бъдат изпразнени от съдържание, макар че уж нищо не се променя в тях... а само начина по който ги произнасяме.
цитирайНо когато има форма, винаги има риск, тя да бъде изпразнена от съдържание.
Те и думите могат да бъдат изпразнени от съдържание, макар че уж нищо не се променя в тях... а само начина по който ги произнасяме.
- вечни са човешките грешки. И в най-древните традиции не става дума за задушаване, поглъщане, претопяване, оковаване, загуба на личностна свобода. За тези грешки се опитах да подсетя. Например, в Единението на мъжа и жената „в една плът” в християнския брак представлява не претопяване или осъществяване на едната личност чрез другата, не е ограничение за личността, а е условие тя да се осъществи в пълнота.
Ние, жените, или имаме афинитет към задушаване (ако сме по-еманципирани) или сме склонни на пълно и безгласно претопяване (ако са успяли достатъчно рано да ни втълпят, че ориента започва от тук).
цитирайНие, жените, или имаме афинитет към задушаване (ако сме по-еманципирани) или сме склонни на пълно и безгласно претопяване (ако са успяли достатъчно рано да ни втълпят, че ориента започва от тук).
Някъде сме се загубили във времето или в превода. Аз започнах да ги разделям не на стари и нови схеми, а на грешни и по-малко грешни, спасителни и погубващи.... Знам ли...
цитирайВижте сега! От мъжка гледна точка нещата не стоят толкова лесно :Р
Когато става дума за свобода, равноправие, незадушаване - това е едно....
Когато говорим за отговорности на половете - това е съвсееем друга тема :)))))))))
цитирайКогато става дума за свобода, равноправие, незадушаване - това е едно....
Когато говорим за отговорности на половете - това е съвсееем друга тема :)))))))))
всеки от половете си има инстинкти, и това е всичко, което им е нужно.... Като полове. на никого не му минава през ум да ги еманципира, изравнява и други.
Нещата "не стоят лесно" за личностите. Защото се опитват да превъзмогнат половете си, да се поставят по-високо от животинските си инстинкти, като че ли се срамуват от тях.
Вместо да ги включат в своята хармония.
цитирайНещата "не стоят лесно" за личностите. Защото се опитват да превъзмогнат половете си, да се поставят по-високо от животинските си инстинкти, като че ли се срамуват от тях.
Вместо да ги включат в своята хармония.
аз съм от тия, "женените с децата". Хем ми е много трудно да бъда такъв, хем ми е много... ама много сладко.
Реших тоя път да не се правя на умен, а да си позволя едно простичко и чистосърдечно самопризнание.
цитирайРеших тоя път да не се правя на умен, а да си позволя едно простичко и чистосърдечно самопризнание.
Животните имат инстинкти. Хората имат разум и обществено възпитание, с помощта на които борят инстинктите :)))
anlov
Някаква такава беше и моята идея.
Много мило...
цитирайanlov
Някаква такава беше и моята идея.
Много мило...
Половата принадлежност трябва да е елемент на личностната хармония. Дали личността е политически, социално, етнически или полово неосъзната все е непълноценна. Да бориш инстинктите си ... Инстинкта за съпричастност го преборихме, с успех "борим" и този за оцеляване и самосъхранение. Пушим, мразим, ядем прекомерно. Но все още браковете се сключват между мъже и жени. Ако са преборени тези инстинкти неизбежно ще се чудим "какво да правим после с тоя боклук!"
цитирайИнстинктите ще ме спасят, ако попадна в саваната сама. Инстинкт е нужен в оцеляването, заплахата, изплюване на горчивото... Агресията е заложен инстинкт, битката, селекцията на естествения подбор. При поддаване на инстинкт трябва да "изям" по слабия, да разпервам периодично опашка, за да си намирам нови партньори (моногамията не е инстинкт). По инстинкт можеше ти да си стоиш в хралупата и да пазиш бебето, докато аз тичам да търся храна...
След инстинкта сме се сетили, че мъжът има по-прагматичен мозък, а жената по-емоционален. Че вие имате физическа сила, а ние сме по-чаровни, когато изглеждаме малки, беззащитни и крехки. И нещата разумно са достигнали до красивата хармония..... :))
цитирайСлед инстинкта сме се сетили, че мъжът има по-прагматичен мозък, а жената по-емоционален. Че вие имате физическа сила, а ние сме по-чаровни, когато изглеждаме малки, беззащитни и крехки. И нещата разумно са достигнали до красивата хармония..... :))
Да си мъж или жена също е инстинкт. Ама като го надвиеш с разума си и ставаш нещо друго. Та в онези бракове в които точно този инстинкт не е преодолян може да се получи хармонията. А моногамията е егоистичен инстинкт, / и може би най-силния/, който смятам че контролира нагона. Ако подлежи на контрол разбира се. Т.е. ако не се е изродил в нарцисизъм. Необходимостта от сигурност, мисля, действа в същата посока.
А проблема с "боклука" си го залагаме сами още в началото, когато действайки първично бъркаме реалността с измислиците си. Особено по-емоционалната половина. Но ти го признаваш и сама - "След инстинкта сме се сетили". Някой да ви е казвал че брака НЕ Е ЕМОЦИОНАЛЕН АКТ ?? В същност за вас май е. То трябва да си доста неадекватен за да приемеш доброволно ролята, която обществото е отредило на жената в семейството. Освен ако не е 100% жена.
В същност какво се има в предвид в поговорката "Кон се води за муцуната"?
цитирайА проблема с "боклука" си го залагаме сами още в началото, когато действайки първично бъркаме реалността с измислиците си. Особено по-емоционалната половина. Но ти го признаваш и сама - "След инстинкта сме се сетили". Някой да ви е казвал че брака НЕ Е ЕМОЦИОНАЛЕН АКТ ?? В същност за вас май е. То трябва да си доста неадекватен за да приемеш доброволно ролята, която обществото е отредило на жената в семейството. Освен ако не е 100% жена.
В същност какво се има в предвид в поговорката "Кон се води за муцуната"?
Прав си, естествено.
И все пак, доволна съм, че има обществени правила, морал или някакви порядки, които контролират или подсещат за автоконтрол на една част от инстинктите, които по-скоро са близо до животинския свят отколкото до хомосапиенс-а...
А тази поговорка я чувам за първи път ("Кон се води за муцуната"). Но май съм съгласна. И най-добрия кон има нужда от юзда и от водене :)) Само останалите стимули, остени и други форми на убеждения вероятно не са достатъчни. А щом живота налага да водиш коня, добре е да не го нервиш или да не провокираш останалите му инстинкти за буйстване или съпротива. Значи за муцуната - чисто, неподмолно и с добро (дали и доза наивитет или съпътстващо чаровно мигане с клепки не могат да се добавят към поговорката!!) :)))))))
цитирайИ все пак, доволна съм, че има обществени правила, морал или някакви порядки, които контролират или подсещат за автоконтрол на една част от инстинктите, които по-скоро са близо до животинския свят отколкото до хомосапиенс-а...
А тази поговорка я чувам за първи път ("Кон се води за муцуната"). Но май съм съгласна. И най-добрия кон има нужда от юзда и от водене :)) Само останалите стимули, остени и други форми на убеждения вероятно не са достатъчни. А щом живота налага да водиш коня, добре е да не го нервиш или да не провокираш останалите му инстинкти за буйстване или съпротива. Значи за муцуната - чисто, неподмолно и с добро (дали и доза наивитет или съпътстващо чаровно мигане с клепки не могат да се добавят към поговорката!!) :)))))))
Човека държеше коня с два пръста, пъхнати в ноздрите му. Съвсем не е чисто и не подмолно. Така изглежда докато коня е послушен. Стискането с тези два пръста вероятно е достатъчно болезнено за да провокира покорство.
цитирай...послушен и покорен кон. Не ми харесва.
цитирайКакво да го правим тоя боклук.
цитирай...и подсещането след въпроса беше - как да не го докараме до състояние "боклук". За това и извиках на помощ далеч по-авторитетно от мен звучащия Джубран.
п.п. Една жена може да направи почти от всеки мъж нещо (нали помниш, до всеки успял мъж стоеше една незнам си каква силна жена). Би било логично тогава една жена да може да направи и почти от всеки мъж "боклук".
Постингът ми беше една форма на дамско сепуко :))
цитирайп.п. Една жена може да направи почти от всеки мъж нещо (нали помниш, до всеки успял мъж стоеше една незнам си каква силна жена). Би било логично тогава една жена да може да направи и почти от всеки мъж "боклук".
Постингът ми беше една форма на дамско сепуко :))
оженете се - и ще можете!"
Осъзната, обобщена житейска философия...
Из графитите на Белград, от книгата "Язък за боята".
И ако трябва още по-научно да подходим към проблема:
"Всичко има начало и край, само кренвиршът - два края..."
Симпатично, неумолимо, непредотвратимо, нали?
Усмивки, ръкопляскания!
Не чувам, по-силно, моля!!!
Поздрави!!!
цитирайОсъзната, обобщена житейска философия...
Из графитите на Белград, от книгата "Язък за боята".
И ако трябва още по-научно да подходим към проблема:
"Всичко има начало и край, само кренвиршът - два края..."
Симпатично, неумолимо, непредотвратимо, нали?
Усмивки, ръкопляскания!
Не чувам, по-силно, моля!!!
Поздрави!!!
Търсене
За този блог
Гласове: 7478