Постинг
08.07.2009 18:45 -
Шестото чувство
Автор: maymi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 14989 Коментари: 35 Гласове:
Последна промяна: 09.07.2009 14:08
Прочетен: 14989 Коментари: 35 Гласове:
7
Последна промяна: 09.07.2009 14:08
Мислите ли, че прословутата "женска интуиция" е нещо като компесаторен инструмент, заради липса на други качества? Т.е. - при мъжката гъвкава и аналитична мисъл, интуиция не е необходима... Или както казваше един: „Женската интуиция е резултат от милиони години немислене"
Често се търсят разлики в женския и мъжкия начин на мислене и се обобщава - мъжете са рационални, а жените са импулсивни. Говори се обикновено за мъжка логика и женска интуиция. Ако обединиш мъжкия интелект с женската интуиция, ще се получело съвършеното същество.
И все пак, разликите са си разлики. Не се спори в посоката. Не говорим нито за мъжките предимства в грамажа на мозъка, нито за особеностите при реакция при вида на куцо коте :)
Въпросът е: Какви липси компенсира жената с наличието на по-силно развито шесто чувство? И трябва ли тогава да е вярно правилото – колкото по-сериозни липси, толкова по-силно развита интуиция, за да компенсира?
п.п. При такъв сериозен казус с научен характер, лигавщините като "бе, да не засегнем дамското отделение нещо", ще попречат на обективността :))
1.
анонимен -
"Женската интуиция е резу...
08.07.2009 18:51
08.07.2009 18:51
"Женската интуиция е резултат от милиони години немислене."
цитирай Да речем, че като жена имам и аз липси, чудя се за какво ще ми потрябва въпросното знание. То ще е от липсите явно това чудене. Не съм за научни казуси.
Спиране на вътрешния диалог - това е състояние на съвършенство, постигано с различни духовни практики, достигано еднакво рядко и от жени, и от мъже.Целта му е , казват главата да е празна от мисли, за да действаме по - ефективно. Просто нюанс към твоите размисли.
цитирайСпиране на вътрешния диалог - това е състояние на съвършенство, постигано с различни духовни практики, достигано еднакво рядко и от жени, и от мъже.Целта му е , казват главата да е празна от мисли, за да действаме по - ефективно. Просто нюанс към твоите размисли.
...по-празна глава - по-яка интуиция, а...или... :))
цитирайаха......:)))
цитирайподкрепям това: " Ако обединиш мъжкия интелект с женската интуиция, ще се получело съвършеното същество." :)
цитирайИ все пак, и все пак... Добили сме интуиция в повече от вашата, защото нещо не ни е достигало ли?!
цитирайВсичко ви достига, че и отгоре. Освен това сте и хубави. Да. :)
цитирайАми виж, може да не ни достига въображение, а който потъва често във въображаем свят, му е трудно да бъде интуитивен...
цитирайБравос, две конкретни хипотези.. После ще обобщаваме, като и мъжете превъзмогнат неудобството и ни кажат истината в очите :)))))
цитирайПодсети ме един виц:
Адам, скучае в Рая (още е сам) и врънка Господ за някаква компания.
Господ му отговаря - мога да ти направя едно изключително нежно, грижовно създание, което да ти е опора, а и ще бъде красиво и фино... Но за това трябва да ти взема единия крак, едната ръка и едното око...
Адам му отговорил:
- Не става, висока е цената... Давам ти само едно ребро, виж там кво може да скалъпиш от него :)))
smani , това е истината.....сега дай без притеснението, че може да се сдухаме, като прочетем поредната :)))
цитирайАдам, скучае в Рая (още е сам) и врънка Господ за някаква компания.
Господ му отговаря - мога да ти направя едно изключително нежно, грижовно създание, което да ти е опора, а и ще бъде красиво и фино... Но за това трябва да ти взема единия крак, едната ръка и едното око...
Адам му отговорил:
- Не става, висока е цената... Давам ти само едно ребро, виж там кво може да скалъпиш от него :)))
smani , това е истината.....сега дай без притеснението, че може да се сдухаме, като прочетем поредната :)))
няма притеснение. Какво да ти кажа - жената е красива и достатъчно умна да върти мъжа на пръста си. А мъжът е достатъчно глупав, за да позволява това да се случи.
Иначе интуицията на жената е силно оръжие за сканиране на другия пол.
цитирайИначе интуицията на жената е силно оръжие за сканиране на другия пол.
Жената е тази, на чиито плещи се пада тая здаача и природата се е погрижила.
цитирайВече сме изравнени..:) Хубавото е че, ще дишаме след вас парфюм, вместо прах..:)
цитирайда опазиш децата си е развила и интуиция, и хитрост, и гъвкавост. Така мисля! Поздрав за умния пост!
цитирай...не сме изравнени като начин на мислене.. :)
tili - като бонус, а не като компенсация, така ли?!
цитирайtili - като бонус, а не като компенсация, така ли?!
Не съм съгласна с "мисълта", че женската интуиция е резултат от милиони години немислене. Елементарно и тъпо е. Според мен всичко е въпрос на оцеляване, и преди и сега. Поради факта, че жената е по-слаба физически от мъжа, именно за да оцелее и даде живот на ново поколение се е развило въпросното 6-то чувство.
цитирайА ако изключим от темата, че става дума за жената, а говорим общо.. Не се ли появяват допълнителни способности там, където липсва нещо... Слепият развива слуха си по-добре например. А?! :))
цитирайМисля,че хипотезата не е вярна, защото се развива нещо съществуващо, а компенсацията на едно за сметка на друго се намира в динамично равновесие в зависимост от условията на живот. У всички ни е заложено, но неразвито по много причини... Виж това:
Тридесет спици делят главината от колелото,
дупката в центъра и ги прави полезни.
Направи съд от глината,
празнината вътре в него го прави полезен.
Избий врати и прозорци в стая,
дупките ги правят полезни.
Ето защо изгодата идва от онова, което го има,
полезността от онова, което го няма.
Лао Дзъ
И вероятно липсва нещо друго, а не това, което си мислиш :))))))))))))
цитирайТридесет спици делят главината от колелото,
дупката в центъра и ги прави полезни.
Направи съд от глината,
празнината вътре в него го прави полезен.
Избий врати и прозорци в стая,
дупките ги правят полезни.
Ето защо изгодата идва от онова, което го има,
полезността от онова, което го няма.
Лао Дзъ
И вероятно липсва нещо друго, а не това, което си мислиш :))))))))))))
Е...не мисля, че в случая можем да говорим общо. Не знам за случай, в който мъж да притежава по-голяма интуиция от жената, а ти? И стига с тези липси, да не би да искаш да кажеш, че интуицията може да е привилегия единствено на инвалидите? :) Аз дори си мисля, че тя съзнателно би могла да се развива и че е един вид интелигентност на духа.
цитирайНее....не си го мисля... Просто търся отговора, провокирайки вероятно :))
diamant1965
Всъщност - за съзнателното развиване май си права...
цитирайdiamant1965
Всъщност - за съзнателното развиване май си права...
на мислене и няма нужда. Казал е Платон/май/, че Мъжът и Жената правят Човека. Не случайно сме създадени с различно мислене - така се осигурява по-голям обхват. Умните си сътрудничат и успяват, глупавите си ги мерят и губят!
цитирай имат шесто чувство. Това е човешко, а не женско.
Но има закостеняло разбиране, че мъжете са над тези неща. Жените се вслушват повече - в хората и в себе си.
цитирайНо има закостеняло разбиране, че мъжете са над тези неща. Жените се вслушват повече - в хората и в себе си.
Го обяснява с наличието на утробата. Иначе всички притежават интуиция, но малко хора я разпознават. Безпричинните настроения в същност може би са интуиция. Но ние не гледаме с добро око на безпричинните настроения. Е по тщестлавните ги подтискат, егоцентриците ги изявяват без задръжки, а / тук вече нямам неоспоримо определение - себераздаващите се, романтиците, езотериците или бог знае кои/ успяват да разпознаят предчувствието. То наистина може да се развива. И вероятно е особен вид състояние на съзнанието.
Е, щом е особено състояние на съзнанието, естествено е това да е женско съзнание.:))
цитирайЕ, щом е особено състояние на съзнанието, естествено е това да е женско съзнание.:))
...не толкова свръхсетив ли е интуицията... А каква е причината у някого да се появява, а у другиго - не в същата степен..
И, ако по принцип на мястото на дупка се появява пълнеж, каква точно е дупката, която може да предполага запълване с интуиция.. Кое може да липсва там.
С две думи - интуицията като компенсиране на дефицит или интуицията като "бонус" към определени богатства на съзнанието :)
цитирайИ, ако по принцип на мястото на дупка се появява пълнеж, каква точно е дупката, която може да предполага запълване с интуиция.. Кое може да липсва там.
С две думи - интуицията като компенсиране на дефицит или интуицията като "бонус" към определени богатства на съзнанието :)
дали се прибягва към "употреба" на интуиция, когато ти липсва рацио.
Т.е. (за прословутата женска интуиция) - мъжете просто могат да вземат логично, премислено и мъдро решение, което утробните същества не могат, защото....бе онова с липсата на логика у тях, знаем го.. :)))
цитирайТ.е. (за прословутата женска интуиция) - мъжете просто могат да вземат логично, премислено и мъдро решение, което утробните същества не могат, защото....бе онова с липсата на логика у тях, знаем го.. :)))
maymi, ако продължаваш да търсиш предимствата на мъжката природа пред женската, или кратко казано под вола теле, ще съм принудена да ти кажа защо понякога си мисля, че не жените, а мъжете са по- насъвършени, а не искам... :) Евразол ти каза, други също предложиха много полезни съждения, а и аз. Предлагам ти по - мащабен поглед.
Виц: Срещат се две планети и си говорят: "Не съм добре напоследък... Пипнала съм нещо."
"!!! Какво?!"
/отговаря на ухо/"Хомо сапиенс"
" Оооо, това ли било? /смее се/
Това изчезва от самосебе си."
цитирайВиц: Срещат се две планети и си говорят: "Не съм добре напоследък... Пипнала съм нещо."
"!!! Какво?!"
/отговаря на ухо/"Хомо сапиенс"
" Оооо, това ли било? /смее се/
Това изчезва от самосебе си."
И разговора зацикли в посока полезен или вреден е той. Стигнах до извода че помага до към 30-тата година, а после започва да пречи. До 30 научаваме правила и практики. После започваме да ги прилагаме механично, убедени в "мъдростта си". Така изкуфяват старите хора, които мислят че знаят всичко. Мисленето ни помага да трупаме опит, който после ни пречи на въображението. Логичната част от света - мъжката за това остарява по-бързо. Интуитивната част - женската запазва въображението си и способността за интерпретация на ситуацията. Дупката за която говориш, и която запълваме с интуиция е нежеланието да се съгласим безусловно с познатото. Докато мъжете се изживяват като първопричина, жените не приемат постулати.
Интересно е че повечето открития са направени от мъже, но също така идеята за откритията е дошла ИНТУИТИВНО.
цитирайИнтересно е че повечето открития са направени от мъже, но също така идеята за откритията е дошла ИНТУИТИВНО.
...е това, Евразол. Мерси :)
Иначе (приеми го като дружеско заяждане) - в първата и втората част на експозето има лека колизия...
Но все пак, все пак... Кефи ме идеята за туширане на междуполовите "мерения"... Бравос!!
цитирайИначе (приеми го като дружеско заяждане) - в първата и втората част на експозето има лека колизия...
Но все пак, все пак... Кефи ме идеята за туширане на междуполовите "мерения"... Бравос!!
интуицията изобщо не е компенсация за липси.Поздрави!:)))
цитирайА може пък мъждата логика и рацио да са компенсация на липса на интуиция :))))))))))
Поздрави и на теб!
цитирайПоздрави и на теб!
просто едното мозъчно полукълбо им е по-развито от другото.Има и рационални жени с желязна логика.
Поздрави!:)))
цитирайПоздрави!:)))
32.
анонимен -
Колкото е по-ограничен е човекът -
22.07.2009 18:48
22.07.2009 18:48
толкова по-силна интуиция има.
---
Същото е и с големината на челото :
2 пръстета - голяма памет, но никой няма вътре;
4-5 пръстета - мисълта работи , но паметта не е като на "кольежките"
цитирай---
Същото е и с големината на челото :
2 пръстета - голяма памет, но никой няма вътре;
4-5 пръстета - мисълта работи , но паметта не е като на "кольежките"
:))))„Женската интуиция е резултат от милиони години немислене" :)))не понасям немислещи жени,но лично на мен ми помага най-често интуицията(развита в продължение на векове.благодаря ти ,бабо Ева :))) )
цитирайМоже би необходимостта от деловитост поражда рационалното мислене, а в опитите за рационализиране на мисленето се подтиска интуицията. Поради обществените норми, мъжете векове наред са работили в по-делови сфери и там е било необходимо мисълта да се изрази точно за да бъде свършена работа и са развили рационалното си мислене, докато при жените липсата на "делови ангажименти" е запазила интуицията им. Интересна, тема.... поздравления :)
цитирай
35.
анонимен -
Може ли най-голямата сила на този ...
11.04.2010 10:08
11.04.2010 10:08
Може ли най-голямата сила на този свят - интуицията, да е компенсация? Шзобщо не става въпрос за мислене и немислене, а за знание за това, което е - независимо дали има информация или няма, независимо дали събитието е в настоящето или бъдещето. Ако мъжете имаха възможност за достъп до тази информация, щяха да я използват да зваладяват чужди територии, да правят войни, да убиват. Жените я използват за живота. Сигурно тов е причината интуицията да е по-достъпна за жените.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 7478