Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.12.2007 12:31 - Нека работят здраво маймуните – не се става лесно човек
Автор: maymi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13688 Коментари: 43 Гласове:
0

Последна промяна: 20.12.2007 16:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не стига, че им живеем, ами и да им работим!   /Или за прословутото трудолюбие на българина/   Ние си имаме една любима легенда (всъщност, имаме си много любими легенди и митове за нас самите, но за това друг път). Та това предание е за сътворението на света. Бог разделил земята и дал на всички държави по един къс от нея. Само българите, които още тогава вършели всичко спокойно и без да бързат, пристигнали чак когато цялата земя била раздадена. За да не ги остави да се връщат с празни ръце, Бог взел по малко земя от всяка страна и я дал на България. Оттогава тази малка страна с площ едва 110 хиляди кв. км не само е богата на всички форми на земния релеф и на всякакви природни ресурси, но е и най-красивата и най-хубавата земя под слънцето. Къде е акцента в легендата? Върху „най-хубавата земя”?! Неее... Върху „българите, влачейки се, пак закъснели”. С това предание парирах всички, които ще ми се скарат, че не отчитам причините за българския мързел, като не посочвам хаоса на прехода или недъзите на социализма. Виж, старите българи, преди тези два срамни периода, били трудолюбиви и..... Да, ама не. Тук става дума за най-първите българи. А после техните синове са затвърдили увереността си, че   Работата не е заек да избяга   И бързата работа била абсолютен срам за майстора си.... Нищо не е спешно, а всеки които извън това правило иска да свърши нещо сега или има идея, която не е прилагана до сега, му се обяснява как “това не може да стане”. Философията става - защо да си мърдам въобще пръста? И без това с честен труд и старание нищо не се постига, трябва да се измисли далаверка някаква. Адски е тъпо, ако допълнителната работа трябва да я свършиш през свободното си време. Прецакване е. Халтурите са в рамките на работния ден и точка. И въобще, целият живот е прецакване, виновни са всички – от Господ до прекия началник. Всеки разчита на това, че трябва да получава заплатата си, само защото благоволява да ходи на работа и да прекарва там целия си ден. Работодателят е виновен за цялата работа, която трябва да се върши и никога не плаща достатъчно. Сетих се за онова писмо на онзи, дето отишъл да работи в Америка: „Тук големи са не само заплатите, голям е и работния ден...”. То пък един пример с американци, те са роботи, а и са тъпи. Има си време за кафе, а цигарите, обяда, бирата, обсъждането на Бойко Борисов... Плодородна земя, планини, море, няма последствия от войни и природни бедствия – а народът мизерства, оцелява. Как да си обясним това? Вероятно като започнем да се съмняваме в неговото трудолюбие, ето как. Защото   Мога да копам, мога и да не копам   Тогава защо се оплаквам, че не ми стигат парите? Наистина ли българите сме трудолюбив, способен и интелигентен народ или това твърдение се дължи на неоправдано честолюбие и необоснована гордост? Дали на комунистическата агресия спрямо съзнанията се дължи това, че завистта и злобата по повод успеха на способните и предприемчивите са станали основен жизнен мотив в средите на пасивните, бездейни и инертни хора? Въпроси.   Те ни лъжат, че ни плащат, ние ги лъжем, че работим   Докато на власт са негодници, ченгета, мафиоти – до тогава ще работим толкова. Ние произвеждаме малко, некачествено, но за сметка на това сме с претенции /справка – Данните на Международната организация на труда и предпоследното ни място по производителност на труда/. Защо най-малко произвеждаме? Е, едва ли проблемът е само в техниката.   Най накрая, ако беше наистина работлив българина, нямаше да е толкова изобретателен главно в изобретения, от които се печели без труд. Гениален е в тези сфери. Може да изкара пари по невероятни за останалия свят начини. Не става дума само за отключвания, каси, банкомати. Хора, та ние ексхумирахме Чарли Чаплин – за да изкараме пари от роднините му. Един пък, преди време ми разказа как с група българи са се хранили в продължение на година в Испания. В супермаркет, при задния вход, всяка вечер се изнасят за клошарите продукти с пробити опаковки, отворени или с изтичащ срок на годност. Някои от вечерите има бисквити, но няма шунка...а и изборът беден, всъщност – нямаш избор. На кой мислите, че му хрумва гениалната идея да забие карфица в дланта си и докато се разхожда из магазина да си подбира сам вечерята, хващайки в ръце това, което му харесва. При хващането опаковката се пробива от карфицата и вечерта си като в ресторант – поръчал си и ти сервират.   П.п. Нещо позитивно за финал - импотентността е тежък социален проблем за нациите работохолици :)))

П.п.п. Знааам, че е крайно и с общ знаменател, има и работливи хора, знам :)))    


Тагове:   човек,   нека,   маймуните,


Гласувай:
0



1. pui - :)
20.12.2007 13:07
Много верни неща си написала. Обаче аз приказката я знам по друг начин - българите не били закъснели от моткане, а понеже били твърде скромни стоели в ъгълчето зада вратата и Господ не можел да ги види:))) Мило, нали?
цитирай
2. maymi - @ pui
20.12.2007 13:18
Мило, ами :))
цитирай
3. анонимен - Dobre kompilirano,
20.12.2007 13:20
no nie su6to kazvame i: 'lozeto ne 6te molitva, a iska motika'.
цитирай
4. pach - Типично по български...:-)
20.12.2007 13:26
А аз го знам , че от скромност , останали последни и за тях нямоло , та Господ им дал частичка от Рая - от тогава за България казват "Райска страна" !!! Но според теб сме се излъгали , че не ни трябва да работим щото в рая всичко има на готово и сме станали мързеливи !
Знам , че знаеш , че има и изключително трудолюбиви българи , но някак си не можах да ти повярвам , защото ми цитираш "лозунги" или вицове , или лафове които са от последните 20-30 години ! Потърси такива от преди това и тогава (ако намериш) ще ти повярвам ! :-)
Не ставай и ти жертва на политическата (не на определена партия , а на определена прослойка от хора - политиците) пропаганда за мързела , тъпотата и т.н на българина! Това е само в тяхна полза , не в наша ...
За финал , ще ти цитирам най-новия лаф на работягите в България - "От много работа - ни направиха пак маймуни!!!"

:-))))))
цитирай
5. maymi - Значи разбираме от мотики, но не и от ...
20.12.2007 13:27
Значи разбираме от мотики, но не и от молитви :)))
/молитвата като метафора тук/ Оране, копане... А лозето има нужда не само от мотика :)
цитирай
6. zari - И още за прословутото нашенско "трудолюбие" - из фолклора
20.12.2007 13:33
1. От работа не се хубавее, а се гърбавее.
2. Работи като буболечка, яде като мечка.
3. Лете по сенки, зиме по седенки.
4. Пуста празна неделя, как не би цяла година!
5. Прати го на работа, да ти каже: вълци има на пътя.
6. Бърз на лъжица, тромав на теслица.
7. Който седи лятос на хлад, зимъс го чака глад.
Понеделник – поседелник, вторник – посборник, сряда – непряда, четвъртък – несвъртък, петък – света Петка, събота – на баня неделя – на пазар, кога да работя?
цитирай
7. maymi - @ pach
20.12.2007 13:33
Искаш да кажеш, че българина от последните 20 години не е "оня" българин?
Променили са ни, претопили, изкофтили, убили всичките ни стойности.... Няма изконни неща, няма народопсихология или манталитет. Ние просто сме нови хора!!! :))))

Предложих клишето "българите са трудолюбив народ" на коментар. Е, предложих го с провокация де, иначе ти как щеше да се включиш :)))
Поздрав!
цитирай
8. maymi - Ей, мерси zari :))
20.12.2007 13:35
Тъкмо щях да ровна, за да извадя поговорки и пословици по темата, които датират от по-отдавнашно време :))
цитирай
9. pach - Уф , аман от провокации...:-))))))))
20.12.2007 13:39
Просто всички около мен (около 500 души) в живота ми се скъсват от работа , и се поддаваме на провокации много лесно .
Но пък като се огледаме по-широко , наистина не ни харесва това което виждаме !
Тенденциите са все повече хора да повярват , че българина е мързелив , и да станат такива .Психология на тълпата , за жалост...
Иначе поста си го бива !!!така събрано и коментирано! :-)))))
цитирай
10. анонимен - от seneka
20.12.2007 13:50
мама ми казваше ..учи сине за да не работиш..и ето аз учих..учих.....много учих..и сега не работя......:-)))..явно много са се възползвали от съвета на мама......затова ще си внасяме виетнамци..мале мале ..да му мислят уличните кучета...ще се реши още един проблем на общината..
цитирай
11. monnio - мързел, съзнание
20.12.2007 14:27
ето ме на - бягам от рутинна работа като мошеник от данъчни. блокирал съм вече цяла седмица и не мога да свърша това което искам. обаче на 27-28 имаме семинар, където ще се събираме от всички градове в които оперира фирмата. та защото освен другото съм и нещо като админче, предложих на колегите от един малък град да вземат с тях компютъра и да го настроя. казаха ми - цели 2-3 часа ще ти трябват? ама то хората там ще се забавляват, а ти ще бачкаш? луд... защото работата не е мома да избяга, нали така беше :)
цитирай
12. maymi - @novax, @monnio, @seneka
20.12.2007 14:41
Мерси за помощтта. Ще направим алманах с избрани мъдрости в подкрепа на трудолюбието ни :)))

Иначе и аз се смущавам, като трябва да кажа: Е, дайте да я свършим тази работа бе хора, кво ни пречи....
цитирай
13. sad - да
20.12.2007 14:53
аз пък съм чувал друга такава голяма мисъл - по-добре шкембе от ядене отколкото гърбица от работа
:D
цитирай
14. viovioi - сещам се за нещо от съвременния фолклор..
20.12.2007 14:54
"Учи за да не работиш" Как така? Браво за поста:)) Весели празници на всички:)))))
цитирай
15. анонимен - казваме също и
20.12.2007 14:59
"Залудо работи, залудо не стой!"
фен съм само на позитивното разбиране на тази поговорка - че е по-добре да свършиш нещо, вместо да дремеш...
защото и от "кипи безсмислен труд" (както казваше 1 мой някогашен шеф) също няма полза :-)
anothercat
цитирай
16. eien - Приятен постинг!
20.12.2007 15:35
"Работата е да умреш непримирил се, а не в съгласие“, това са думи на Албер Камю и ги споделям заради една Ваша мисъл в текста, който се чете с толкова лекота и удоволствие!
цитирай
17. sad - anothercat
20.12.2007 15:38
с тебе или сме били колеги
или фразата е много разпространена
:D
цитирай
18. maymi - Благодаря :)
20.12.2007 17:21
@ sad, viovioi, anothercat... мерси, мерси за включването и допълненията. Тъкмо да реша, че съм крайна и някой ме разубеждава :))

@ eien
Благодаря ти :)
А за непримиримостта - замислих се. Определено не на всяка цена, но пък поводите са достатъчно - и в ежедневието, и изначално :))
цитирай
19. gothic - viovioi,
20.12.2007 18:16
по-правилно би било да се каже "Учи, за да работиш...КАЧЕСТВЕНО". #16, относно кипенето на безсмислен труд-винаги съм смятал, че е по-добре да НЕ се свърши дадена работа, отколкото да се свърши без да се помисли преди това. Непремислената работа е по-вредна от несвършената, защото понякога щетите от необмислени действия са по-големи. maymi, поздравления :)))
цитирай
20. vivantcev - pach, не си прав за мое голямо съж...
20.12.2007 18:23
pach, не си прав за мое голямо съжаление. Наши национални герои са Хитър Петър и Андрешко, че и Бай Ганьо. Оправдаваме се с последните години, но не те са причината - Пак за съжаление.
цитирай
21. maymi - @ gothic
20.12.2007 18:30
По-правилно - "учи, за да работиш", ма у нас не е така.
Иначе за мисленето, ясно...но за минаването "метър".... :)))
цитирай
22. maymi - @ vivantcev
20.12.2007 18:31
По националните герои на една нация много неща могат да се направят като изводи....
цитирай
23. anlov - Да, сега бай Ганьо махна смачкания ...
20.12.2007 19:44
Да, сега бай Ганьо махна смачкания си калпак и потурите, обръсна си лицето и главата и стана емблемата на нашенското новобогаташество. Андрешко пък продължава да се надхитря на дребно с всеки, кой къде завари, а Кириак Стефчо управлява продажнически цялата държава.

Така изглежда да е, макар, сигурно, окарикатуряването да не се отнася за някои. И аз си мисля, че един от основните ни проблеми е в това, че съзнателно или подсъзнателно все още продължаваме вярваме в старата марксистка максима : "Битието определя съзнанието".

Казано с други думи, битието определя всичко и то и само то е центърът на вселената ни. Практични сме, земни сме, измерваме смисълът на нещата с изгодата и ползата, искаме "око да види и ръка да пипне". И ето къде се вмества нашата гениална изобретателност: за мен да има, а след мен - потоп.

Искам да кажа, не се задвижваме от идеи и каузи, както е било при Васил Левски (и така да променяме битиетата си), а повсевместно робуваме на материалистическа алчност и на желанието да прецакаме тоя до нас. Няма значение, че той бил нашият ближен. А още по-зле пък, ако ни се пише работодател!

Та като си говорим за идеи, ценности и каузи, аз лично смятам, че ние трябва да приемем по-насериозно християнството, защото неговата сила да облагородява, сплотява и възвисява общества и народи неведнъж е била доказвана.

Не може да се живее само в приземния етаж от "пирамидата на Маслоу", където се намират гастрономическото, напоителното и отделителното отделение. Не трябва, разбира се, и да се хвърчи само в небесата и да се отдаваме на фантасмагории за отвъдния живот. Съзерцателния религиозен мироглед също води до мързел и това не подлежи на доказване.

Национално самосъзнание, обаче, пречистено и вдъхновено с бисерите на Христовото слово, може да сътвори чудеса.

Да промени коренно битието, искам да кажа.

(За тези, които с кански усилия са се добрали дотук, само ще добавя: има една класическа книга в социологията, чийто автор е Макс Вебер - казва се "Протестанската етика и духът на капитализма". Та там съвсем научно е разработена тезата, която аз делитантски ви нахвърлях тук.)
цитирай
24. teodoros222 - Истина, но не до край!
20.12.2007 20:12
Истина, но не до край! Легендата си е вярня (и преди съм я чувал), но после"maymi"оплюва българската нация, след тово уж с малко по леки приказки после пак ни закопава до земята.
Но това е лично мое мнение"teodoros222".
цитирай
25. анонимен - За работата и живота
20.12.2007 21:13
Връщат се американски младоженци от сватбено пътешествие в Европа и на въпроса за най-силното впечатление от видяното в Европа отговарят:В Европа хората работят,за да живеят,а ние живеем,за да работим!Това е бъдещия манталитет и на бъдещия български наемен работник.Затова и нивото на образованост на Българите намалява.Богатите ще осигурят добро образование на децата си,за да гарантират добро бъдеще и на внуците си.Това не е ново-и сега ни управляват децата на едновремешните управници,осигурили добро образование на сегашните управници.Българина/в по-голямата си част/е работлив,но иска да знае за какво работи.
Просперират държави не с работливо население,а държави с грамотно и предприемчиво население,на което не се пречи да работи.Пример са Корея,Китай,Пакистан,Индия,Филипините,чието грамотни,възпитани и дисциплинирани работници изместват все повече европейски и американски кадри в средния и висш изпълнителски етаж на световни фирми.По повод заглавието за маймуните и т.н.,имам собствено мнение,да извинява Дарвин,че не труда,а мързела е създал човека.Работливия и тъп работник цял живот ще блъска с мотиката,а мързеливия /но умен/ще измисли ралото,за да накара магарето да работи вместо него,а после и трактора.
цитирай
26. maymi - @ anlov
20.12.2007 21:31
Е как се променя битие бе, братче :)))
Ако си говорим за манталитет, за черти на нация....
цитирай
27. maymi - @ teodoros222
20.12.2007 21:35
Прав си абсолютно. Ти си на 13 години и се радвам, че мислиш така. Не обръщай внимание на мрънканията на възрастните :))
Всъщност, сериозно, тези мрънкания са в твоя чест. Т.е. - защото ми се иска следващите поколения (и аз имам дете) да са по-необременени...
цитирай
28. maymi - @ Ано 26
20.12.2007 21:37
Аз пък искам да просперирам не като пакистанец :)))
Поздрави, шегувам се!
цитирай
29. letisi - трудът не облагородява
20.12.2007 22:59
той състарява човека:))))))))усмивки от мен
цитирай
30. pach - vivantcev не съм съгласен
21.12.2007 08:48
Да известни литературни герой - но не национални герой , не ги нареждай до Ботев , Левски и други знайни и незнайни герой от миналото и настоящето.
А анонимен №26 е прозрял някой истини за децата на управляващите . Но пък в момента точно български софтуеристи вървят след индийците в Европа да им оправят глупостите...
цитирай
31. anothercat - :-)
21.12.2007 09:38
@sad, мисля, че не сме били колеги
@gothic, нали и аз това казах... че няма полза от това да "кипи безсмислен труд"
иначе, на всички пожелавам
Весели празници и страхотно настроение! :-)))
цитирай
32. lililota - Българите изобщо не сме уникални
21.12.2007 13:01
Това му е хубавото на ЕС - че като попътуваме, ще видим, че онези в благоденстващите общества изобщо не са кой знае колко по-специални от нас - и те се влачат, и тях ги мързи, и те искат повече да си почиват, и по-малко да работят. Според мен точно изолацията от света е причина толкова години да се втренчваме в себе си, в недостатъците си и хубавите си черти и да си измисляме как българите това и българите онова... Затова и сега сме ревнали за тоз Батак, дето колко души били убити... Като че е толкова важно...
Аз, честно да си призная, нищо не си спомням за Батак, за мен пропагандата е във Време разделно, но като чета сега отново книгата, виждам, че има там повече емоция, отколкото факти. И ми бледнее...
Но нещо се отплеснах... исках да кажа, че разлики няма страшно големи и мен това ние българите почва малко да ме дразни...
Пък и е нормално на юг хората да се по-мързеливи - по-топло е, а и земята ражда повече с по-малко труд...
Весели празници на всички и да не преяждате:)
цитирай
33. anlov - maymi,
21.12.2007 23:15
ами трудно... много трудно. Може да вземе няколко поколения, но пак няма гаранция. Рейгън, обаче, има една хубава мисъл: че всяко поколение трябва само да извоюва свободата си. Нещо се предава по наследство, разбира се, но това не е достатъчно да те преведе на другия бряг. А ние даже нямаме и нормално наследство, а само предразсъдъци, страхове и прочутото си неверие в собствените си сили, та ще ни още по-тегаво да измъкнем каруцата си от блатото.

Добре, да се откажем ли тогава? Да се примирим с незавидната си съдба и съвсем да я ударим през просото? Лесно е на пръв поглед, обаче ще ни излезе през носа.

Алтернативата е радикално Просвещение, Ренесанс на моралните ценности и абсолюти, които АБСОЛЮТНО сме загубили (и семейството, мисля, е едно от тях), за да може те да бъдат мотора на страхотния потенциал, който инъче имаме като народ.

Генерирането на добри закони и дори стабилизирането на икономиката - сами по себе си, не могат радикално да ни помогнат.

Най-добрата промяна е тази, която се осъществява отвътре-навън, а не обратното.

А тя винаги се оказва и най-трайната.

Както и най-трудната, обаче.

Но чак да е невъзможна...
цитирай
34. анонимен - гледайте далече
22.12.2007 01:55
Като четях постинга и реакциите не можах да се начудя, откъде на толкова мазохизъм и негативизъм сте се отдали. Това за трудолюбието е въпрос на навик и възпитание - всеки го може стига да иска. А ще поиска когато се налага, тези приказки с битието и съзнанието са доста на място. Промените са в нас и около нас постоянно :) И най-важното - ВСИЧКО СЕ ОПРАВЯ НАКРАЯ! Без извинения от сорта: ама тоя ама тва , онова,тука или там; всичко се оправя. Весела Коледа и честита нова година!!!
цитирай
35. watchtowerman - maymi,
22.12.2007 11:22
чудя се откъде черпиш факти за мързеливия българин. Не, че искам да ти опонирам на всяка цена, но онова, което аз виждам е, че българинът "блъска" яко, защото работещият трябва да заработи дела и на ония, които ти виждаш, че не работят.
В момента работя в предприятие, филиал на западна фирма. Работи се и нощно време - 12 часа на крак, на норма. Плащат ни допълнителни 14 стотинки за всеки час нощен труд. Но на колегата западняк не му разрешават да работи нощно време, изводите са за нас, но са за наша сметка, сметка, която я плаща „работещият” българин. А и другото - заплащанета при "тях" е 10-15 пъти повече. При същите норми.
Преди тази работа бях в строителството - същата картина. За да изкараш 50 лева за ден, нормата е такава, че не стигат 8 часа работа, какъвто е нормативът за западняка, а я заработваме за 10 часа. Например, трябва да монтирам минимум 80 контакта за тези 50 лева(по 48 стотинки на парче). За един са нужни 10 минути средно време. Естеството на вложеният труд е същия и за западняка, , но му заплащат 12-15 пъти повече, и то за 8 часа работа. Мой по-млад колега отпраши преди време за Испания и ми се обажда оттам:" Брат`чет, в България ни плащат по 1000-1200 лева. За същата работа, сега ми плащат толкова, че спестявам по 1200 евро на месец".
Позоваваш се на данни на Международната организация на труда. На същите данни се позовават и от бранша на РАБОТОДАТЕЛИТЕ. Само че данните за производителността на труда на българина се изпращат в Международната организация на труда не от работещите, а от РАБОТОДАТЕЛИТЕ. В техен интерес е становището, че българинът произвежда малко, така имат мотив да плащат 10-15 пъти по-малките заплати. Чудя се, съзнаваш ли накъде клони замисълът на поста ти? Ако беше вярна ниската производителност на българина западният ПРОИЗВОДСТВЕН бизнес нямаше да изнася производството си у нас, нали?
Преди две хиляди години книжници и фарисей провокираха Христос с данни от Словото. Но Исус им каза: нека да видим защо разбиранията ни се различават, макар че четем едно и също!
И така, да се научим да ЧЕТЕМ! „Ниска производителност” тресе България. .
Да обърнем внимание на един изпуснат факт: потреблението на електроенергия. Днес то е равностойно на потреблението по времето на Живков. Какво означава това? Че България ДНЕС ПРОИЗВЕЖДА, и то яко, защото по онова време имаше задължителни ПРОИЗВОДСТВЕНИ КВОТИ – и за износ по целия СИВ, и за вътрешния. Да не говаря колко пъти се е свило за последните 15 годени потреблението на ток от населението, което означава, че се компенсира от ПРОИЗВОДСТВОТО . А се изнасят официални данни, че произведената ни продукция е многократно по-малка, в сравнение на социалистическата България. Тогава къде се потребява този ток? Ами това е „сивата” икономика приятели, тя произвежда, но не регистрира официално продукция, причините разбирате сами. Така, и „сивата” икономика доволна, и работодателите – да поддържат ниско заплащане, (не и своето!), но и оправданието на държавата, което изпращат на разните международни организации. За да кажат ония наивници: да им налеем парички на тия, белким се оправят някой ден.
Докато е ниска производителността,
готови парици от общността.
Парици за лъскави колици,
За любовници с големи цици,
Да разнасят мазни телеса,
В далечни, приказни места.

И т.н. Всеки може да го продължи.

Но да не продължаваме да служим на приказки лукави…
цитирай
36. maymi - @ lililota
22.12.2007 19:08
Мисля, че нямаме полза от митове...
цитирай
37. maymi - @ anlov
22.12.2007 19:09
Няма нищо невъзможно. За това си струват въпросите :))
цитирай
38. maymi - @ Ано 35
22.12.2007 19:10
Да де... :)))
цитирай
39. maymi - @ watchtowerman - сега обаче работиш за западна фирма!!!
22.12.2007 19:13
Прав си принципно, но е факт, че първо чамаме наглеждане, строги погледи или стимул, после бачкаме. А не обратното.....

Весели празници на всички и не мислете за работа тези дни!!
:)))))))
цитирай
40. anlov - На теб - също!
22.12.2007 22:31
И в крайна сметка поздравления за тази интелигентна и доста забавничка провокация, която се вижда, че успя да раздвижи разум и емоции!
цитирай
41. evrazol - А бе това май е дебат за някакъф фетиш...
25.12.2007 23:49
Фетишизирали сте работата.
Работата е стока. С принадена стойност. Колкото е по-голяма принадената стойност, толкова повече работим. Останалото е хоби, кеф и себереализация и го правим защото ни харесва. Работа заради самата работа НЯМА. А, има!
Работим за да оцеляваме НЯКАК. Е, то тогава работата е пропорционална на степента на оцеляване и влизаме в казаното в четвъртото изречение.
Можех да го кажа и по-просто.
ИНТЕРЕСА КЛАТИ ФЕСА.
За по- комерсиалните, които са и по-плоскодънни лодки, да добавя че интереса има не само материални измерения.
цитирай
42. cornflower - я стига приказки
28.12.2007 15:54
бързо на работа!
цитирай
43. maymi - :)
29.12.2007 00:39
@ evrazol - прав си (както обикновено всъщност :)
Говорехме само за митове и легенди обаче...
А интереса (не само в материалните измерения) е отделна тема.

@ cornflower - неее....няма как да не повторя култовото "Не стига че им живеем, ами и да им работим" :)))
А и - празници са...

Весело и приятно посрещане на новата година!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maymi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1969736
Постинги: 43
Коментари: 1604
Гласове: 7478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031