Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2007 19:04 - Вчера влязох в Тунела
Автор: maymi Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8650 Коментари: 31 Гласове:
0

Последна промяна: 06.11.2007 19:58



imageВ оня, нали се сещате! Не както обикновено се влиза в тунел – влизаш от единия край и излизаш от другия. Влязох и излязох от една и съща страна. Тунелът – един такъв, като всички. Тъмен, леко студен и влажен...и в далечината – светло. Стигнах до светлото. Бавно, без да бързам. Дълъг тунел, или аз не ходех бързо. Влизането и излизането е било за около 40 минути, поне така ми казаха. Не знам колко време съм крачела из тунела и колко съм разглеждала онова, което се откри в другия край. Не пресмятах. Бях заета да се изненадвам от видяното. Уж много пъти съм чувала или чела за Онова, Там. Някак си имах подготовка дори и от разказите на разни зависими от разни неща, които попреминават из разни тунели...нищо общо. Не е такава пачанга. Няма нищо весело, но пък няма и нищо страшно. Освен всмукването. Болезнено е малко, а и нямаш избора някак си. Нещо те завихря и поглъща. Дръпва те бясно и те пльоска в тунела. След като те метне в началото му, може и да се върнеш. Ако го нямаше любопитството към другия му край. Тези, които са влизали в Тунела, твърдят че са летели в него, до самия му край, към светлината. Аз ходех. Даже си тананиках нещо. „Невъзможно е да преживяваш обективно смъртта и да си напяваш любимата мелодийка!” -беше вметнал веднъж Уди Алън. Тананиках си, защото не беше смърт, за това. Беше разходка, чието начало не контролирах, но темпото, откривателското усещане, любопитството......и връщането – абсолютно мои решения. Можех и да остана – не в тунела, можех да изляза от другия край. Но се върнах. Знаете ли защо? Защото Там не ми хареса. Беше прекалено! Розови и бели миниатюрни нишки трептяща светлина, обвързваща и представляваща...всичко. Удоволствието беше само в разговора. Гласът - чуваше се от ляво и отговаряше на негласните ми въпроси. Не знаех, че ще е склонен за дружески разговор и не бях се подготвила да питам. После си дадох сметка, много важни въпроси съм пропуснала. Не се ядосах обаче. Всички отговори бяха моите отговори. Нищо различно. Разочаровах се. Трябваха ми обяснения, не описания (това и науката го прави). Може би е рано за момента, в който човешката логика ще отрече сама себе си. Риторично накрая го попитах „Да продължа ли?”. Исках да го объркам. Аз имах решението, чаках да чуя него. Той каза „Продължи, да....върни се от тук....”



Тагове:   Вчера,


Гласувай:
0



1. анонимен - Аз често влизам в тунела, понякога ...
07.11.2007 09:58
Аз често влизам в тунела, понякога оставам там с дни. Веднъж ми се случи и за няколко месеца, а гласът наистина не ти казва нищо ново.Мислила съм дали може да съм подготвена за изхвърлянето в него.Не пита, просто те всмуква.
Добре казано, хареса ми за продължаването, всеки път ми минава идеята за продължаване към светлината.Мисля че е страх, но може и да е воля и се връщам да продължа.
цитирай
2. galinabg - Хей maymi,
07.11.2007 12:14
извинявай, но не разбрах това, котето е написано, проекция на твоето творчество ли е или документален разказ!
Отговори ми в лично съобщение!
Хубав ден!
цитирай
3. soho - Както гледах в др Хаус - при смъртта, ...
07.11.2007 13:32
Както гледах в др Хаус - при смъртта, при прекъсване оросяването на мозъка, се произвежда голямо количество серотонин и ендорфин, което обяснява виденията. Дали е истина незнам, просто се сетих докато четох.
цитирай
4. blagorodnik - хм...
07.11.2007 17:27
поддържам мнението на soho. Няма живот след смъртта - това си е пълна заблуда още от зората на човечеството - " никак няма да умрете" - това бяха думите на лукавия към Ева.
цитирай
5. maymi - blagorodnik - А какво има след смъртта?!
07.11.2007 23:55
Кое ти давя основание да "знаеш" дали има или няма...
цитирай
6. maymi - soho
08.11.2007 00:00
Има и една такава версия - феноменът на „светлинния тунел”, за който разказват хора, върнали се от кома към живот, не е случаен. Вероятно мозъкът активира повече неврони и те предизвикват представа за много светлина, много енергия.
цитирай
7. july26 - Тунелът е само част от лабиринта който си ти самата
08.11.2007 08:46
не може да получиш отговор на въпроси само на които не искаш...
:)
цитирай
8. анонимен - Въпреки ежедневния опит който г...
08.11.2007 10:00
Въпреки ежедневния опит който говори, че смъртта е непреодолим праг за човека и закон на природата, Свещеното Писание учи, че първоначално смъртта не е влизала в Божия план за човека. Тя не е норма, установена от Бога, а по-скоро отклонение от Неговия замисъл и голяма трагедия.
Както и по древните разкази в религиозната литература, така и съвременните изследвания на лекари-реаниматори потвърждават учението на Свещеното Писание за това, че след смъртта на тялото някаква част от човека (наречете я както искате – "личност", "съзнание", "аз", "душа") продължава да съществува, макар и в съвършено нови условия. Това съществуване не е пасивно, тъй като личността продължава да мисли, чувства, желае и т.н. – както е правила през земния си живот. Разбирането на тази изначална истина е изключително важно, за да може човек да изгради правилно своя живот.

цитирай
9. vivantcev - Четох
08.11.2007 10:17
Пред време четох за хора, преминали през временна смърт. Натрапчиво си спомням нещо повтарящо се в разказите им. Трябвало е да отговарят на въпроса: "Ти какво добро направи?".
цитирай
10. maymi - july26
08.11.2007 12:06
Или подценяваш въпросите, или надценяваш мен :)))
цитирай
11. maxfun - хаха
08.11.2007 15:59
явно тунелката си сбъркала, опитай тунел ъф лов на дайър страйтс:))
цитирай
12. enjoy6 - Добре е, че
08.11.2007 20:00
си се завърнала!
Добре дошла!
цитирай
13. cecka1504 - Влизането и излизането от "...
08.11.2007 21:27
Влизането и излизането от "тунела" е индивидуално. По-ясно описание на феномена има в Бардо Тьодьол.
Аз съм имала два пъти такива преживявания и двата бяха различни. Ако трябва да съм откровена, първия път нямаше тунел.
Втория път имаше. Оттогава някак си не живея същия живот. Все едно че е друг... Не мога да го обясня...
цитирай
14. lucasbg - бях там
08.11.2007 21:47
след тежка катастрофа. 8 дни. нищо не помня. само тъмнината...
цитирай
15. maymi - maxfun
08.11.2007 21:49
И тази съм опитвала. Аре сега, все един и същи тунел... :)
цитирай
16. maymi - enjoy6
08.11.2007 21:51
Благодаря ти! "Добре дошла!" е една от най хубавите и човешки фрази...
цитирай
17. maymi - cecka1504, lucasbg
08.11.2007 21:53
Моля ви за още малко...
цитирай
18. анонимен - Еееех, хора :) july26, може ли да ...
09.11.2007 12:26
Еееех, хора :) july26, може ли да намираш всички отговори, които искаш!! Ако беше така лесно!!
Димо
цитирай
19. buket - имах подобен случай
12.11.2007 21:02
Следствие на силен стрес обикалях болници и знахари
около 10 години. Чувствах се като туко щу изваден давещ се. При един пристъп бях седнал на стол,блиските и лекарката се суетяха край мен и след като ми дадоха хапче се оттеглиха в страни да запалят по цигара.Започна да ми става зле и изведнъж ми олекна и видях тялото си как започна да се издига като перце. Имаше само бяло пространство и тялото ми. Успях само да простена: О, нее, и тялото ми се спусна също така ефирно.Какво ли би станало ако не бях простенал 'не'.
Как успях да се почувствам без никакво тегло?
Хубаво беше и защо реших да се върна?
Сякаш за да се срещна с вас...
цитирай
20. smile4tonight - Сън, тиха забрава. . Сън, тихо бл...
20.11.2007 00:15
Сън, тиха забрава..
Сън,тихо блаженство.
Сън,какво друго остава.
Сън и смърт в тихо единство..
цитирай
21. lucasbg - simpleman
20.11.2007 09:48
нищо не сънуваш... поне 10 минути от преди да 'заспиш' изчезват... няма болка, няма сънища. няма нищо
цитирай
22. maymi - @simpleman, @smile4tonight
20.11.2007 09:56
Красиво.....
Благодаря ви!
цитирай
23. maymi - @lucasbg
20.11.2007 09:57
Защо няма? Защо мислиш така?
цитирай
24. buket - чукнете на дърво
20.11.2007 10:44
Изглежда защото природата в нас исключва /когато прецени/ всички чувства, за да не испитваме болка.
Затова казват че 'някой' си, е умрял с усмифка, или смирено.
Затова повече усмивки!
:)
цитирай
25. lucasbg - maymi
20.11.2007 11:45
бях там... така се случи
цитирай
26. maymi - @ lucasbg
20.11.2007 16:06
Опиши го някога!
При мен беше метафора. Вероятно и малка провокация....
Ти имаш отговор на някои въпроси...
цитирай
27. lucasbg - мисля че нямам отговор. казах ти - ...
20.11.2007 20:09
мисля че нямам отговор. казах ти - нищо... странно е като се събудиш малко, но няма спомен дори за болка. нищо. това е.
цитирай
28. soho - Аз винаги съм си обяснявала смърта ...
21.11.2007 09:36
Аз винаги съм си обяснявала смърта по следния начин - чувстото е както когато заспиваш. Нали първоначално спиш вълбоко без да усещаш нищо и без да сънуваш. Просто те няма. Та и аз така си го представям. Само дето не се събуждаш после. Но не го усещаш и съответно не разбираш.
цитирай
29. анонимен - Обикновено животът се извърта като ...
21.11.2007 10:09
Обикновено животът се извърта като на кино-лента, както казват. Не може да не усещаш края, съзнанието работи.
цитирай
30. abulafia - Яворов
26.11.2007 19:55
"...в лице смъртта погледнах: тя беше светлина
на пролетното утро, отвеки съчетана
с мъглата подранила на есенната вечер.
Тя беше само поглед, чиято дълбина,
загадъчно бездънна, сияе отразена
над нази в небосвода. Тя бе едно велико
мълчание сред всичко - сковало всеки ек
по цялата вселена. Една мечта самотна,
последила тревожно, от себе си пленена,
виденията свои далеч от век на век.
И наедно с диха и, на всеки миг вълшебно
из хаосите никнат в плът сънищата нейни.
И всеки миг умира тъй също някой свят,
в плът неин сън облечен. И безначално - няма
край нигде отбелязан стремлението нейно
из пътя на безкрая..."
П. Яворов, "Смъртта"

http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=130&WorkID=3345&Level=3
-
Бел. Писано е преди опита за самоубийство, така че не знам до колко се основава на някакъв личен опит.
-
Моят опит от комата е като на ЛукасБГ - никакви спомени. Просто една липсваща част от живота ти, в която може да има всичко. Нещо като черната материя на астрофизиците - няма я, а променя смисъла на много неща.
цитирай
31. eliza - и аз съм била там
27.11.2007 20:00
мхм...затова, приятелко, не можем все още да говорим, нямаме думи да го опишем...само че аз, за разлика от тебе, не исках да се връщам....все още съм убедена, че там е по-добре, отколкото тук...по-добрия свят...
просто...приеми Смъртта си за твой съветник и ще се увериш, че проблемите на ежедневието са само условни...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maymi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1972190
Постинги: 43
Коментари: 1604
Гласове: 7478
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930