Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.12.2007 17:09 - Изберете – А) или Б):
Автор: maymi Категория: Други   
Прочетен: 17057 Коментари: 55 Гласове:
0

Последна промяна: 06.12.2007 17:10


А) Хората се раждат добри, но животът прави една част от тях лоши или ги превръща в зверове.

Всички деца се раждат добри, както казват старите хора. В човека е заложена добротата. Ако нещо се промени към лошо, това означава, че несъвършенството на човешката природа е само в нейната податливост. Всички се появяваме чисти и светли. За някои живота е по-суров, но от нас, от нашата воля и сила  зависи дали ще оставим доброто на повърхността. Дори ако обстоятелствата са били такива, че лошите ни качества са взели превес, връщането не е невъзможно, защото е връщане към началото. Нещо или някой, който ни обича, е в състояние да ни провокира да го направим, като ни дари отново обич. Хората са така устроени, че всеки би приел любовта в сърцето си, защото ние самите сме Любов. Защото всеки човек има нужда да бъде обичан. Не вярвам, че хората се раждат лоши. Те стават такива благодарение на съществуващата в момента хищническа система. Всички хора се раждат добри, но не всички имат силата и дързостта да си останат такива до края на живота.

 

 

Б) Хората се раждат лоши, но попадат в един свят на правила и морал и една част от тях рафинират или подтискат лошотията си.

Живите същества не се раждат чисти и добри, те само могат и трябва впоследствие да станат такива! Добротата противоречи на естеството, на същността на живота. Природата не познава милост! Във всеки един човек е подтиснат убиецът – заради вярата или обществените норми или правни закони. Обществените закони контролират природните. Безбройни примери на животинска жестокост. Добротата и милостта в живия свят са рядко изключение, в него преуспяват бруталните и жестоките.

Светът е създаден именно такъв! За да живеят, живите същества трябва да се  изяждат едни други

Не търсете на земята светии. Погледнете, дори Библията го подсказва. Поради Падението всички хора се раждат грешни. Всички ние сме грешници и никой от нас не е естествено добър. Ние правим това, което е грешно, защото ние сме грешни.




Гласувай:
0



1. marry - първото....
06.12.2007 17:15
първото звучи по вярно...разждаш се чист добър и после се разваляш...това е точно така
цитирай
2. benra - ъммм
06.12.2007 17:38
трябва ли непременно да избера?Според мен хората се раждат цветни.Казва се,че новороденото е бял лист, върху което животът пише.И да, и не. Забравяме генетиката, доказала основната роля на генома.Т.е. мисля,че се раждаме с гените ни, добри или лоши и след това се изграждаме и дооформяме спрямо обкръжение,ситуация, стечение на обстоятелствата.Много са факторите, които оформят човекът такъв,какъвто е.Нещо,в което вярвам безусловно е възможността за промяна към добро-винаги у всеки.
Поздрави!
цитирай
3. rumyrayk - човек има свобода на избор -
06.12.2007 17:40
вътрешната свобода от злото, свободата на нравствения избор.
нравственият закон е заложен у всеки, съвестта, като "глас Божий"...
в никакъв случай хората не се раждат лоши, но и наивно ще е да твърдим, че се раждат просто "добри" :) и доброто, и злото са заложени в човека (`злото`, в случая употребявам като склонноста към грях, а както знаем, безгрешни хора няма).
както и да е, по темата може дълго да се дискутира :)

цитирай
4. roksolana - :)
06.12.2007 17:55
Не, не мога да избера! :)
Защото нито едното е вярно, нито другото...
Наистина, може мноооого да се развие темата....:)
Поздрав!
цитирай
5. melsun - И на мен ми е трудно да избера!
06.12.2007 19:16
Мисля,че генетично ни е заложено и доброто и лошото,пък после в следствие обкръжение,среда,
условия на живот,нрави,порядки,правила,
податливост,индивидуални качества,личен избор,
воля се развива едното или другото или се подтиска...А от какво зависят индивидуалните качества?Ген ли е или пак по-горните предпоставки оказват влияние?Всеки човек има нужда да бъде обичан!В това съм почти убедена,казвам почти,защото в този свят нищо не би могло да се твърди със сто процента.Поне аз така мисля.Но защо ми се струва,че много не обичат да даряват любов?И пак се стига до Любовта и начина,по който се изразява...и приема...
Това е една много,много дълга тема...И много хубава!:))Поздрави!
цитирай
6. july26 - Глей сега.....ще подходя философски...
06.12.2007 21:03
Няма черно и бяло...
Няма бяло и черно...
И не ми казвай,че е все едно и също черно и бяло и бяло и черно..!!
Ама да не се отплесвам...
Положението е 75-85 А към 15-25 Б...
И да не се обясняваме повече!!!
:)))
цитирай
7. maymi - ОК
06.12.2007 21:41
И Достоевски е бил упорит като вас :))) в твърдението си, че в човека са заложени и доброто и злото... и ангелът и сатаната.
Един Лок пък твърдеше, че съзнанието е tabula rasa, върху която опитът пише...

Човек е черно и бяло (мерси, Юли) или бяло и черно?
А... :)))
цитирай
8. vivantcev - Съгласен съм, че човек не се ражда ...
06.12.2007 23:52
Съгласен съм, че човек не се ражда чиста дъска. Ражда се със заложености.
Вярно, едното трябва да доминира.Нама абсолютни еднаквости.
Избирам Б
Или за да не е крайно - избирам черно и бяло, за съжаление но съм все по-убеден.
цитирай
9. lucasbg - a.
07.12.2007 00:56
с известни резерви...
цитирай
10. анонимен - Категорично Б
07.12.2007 10:05
Може да ни се иска да няма черно и бяло в този случай, но....Това е истината,голата,тъжната истина. Човекът се ражда лош,много хубаво и напомнено за естественото и природата.Оставете едно бебе в гората след раждането,без влиянията на възпитанието в морал и го изчакайте да прояви добрите си заложби....
цитирай
11. анонимен - Животът не е тест по математика
07.12.2007 10:10
Може да няма верен отговор а може и всички отговори да са правилни. Виж символът Ин и Ян - противоположностите които се съдържат една в друга.
Подкрепям Бенра, защото и аз смятам, че светът е шарен и това му е хубавото. Лично аз предпочитам да вярвам в доброто у хората, но и това си е само мой личен избор.
цитирай
12. анонимен - Замълчете! Тук е пълно с неверници, ...
07.12.2007 10:26
Замълчете! Тук е пълно с неверници, вижте истината в очите! Защо хулите или се колебаете? По природа човек се ражда добър,целта на възпитанието е само да поддържа във времето тази добродетел. Лошото не е от човека. Лошото е от сатаната.
цитирай
13. анонимен - Ето, казал ви го е
07.12.2007 10:27
На кладата Магьоснице!
На кладата!
На погледа ми в огъня гориш!
Ала изгараяш ти съня ми!
Запращам те в кипящи пламъци -
безумни мисли...
цитирай
14. diesirae - Даже не прочетох
07.12.2007 10:49
Не прочетох аргументите нарочно. Но внимателно прочетох А и Б. Първо, знам че хората не се раждат лоши. Да кажеш, че хората се раждат лоши, освен че противоречи на всяка мила гледка когато се рди нов живот, означава също да смяташ че сме родени с някаква вина, че трябва да живеем като непоправими грешници, че трябва всеки миг да се въздържаме от себе си, защото сме зли. Не, не ми се струва удачно. Най-малкото, кой съм аз да вменявам на някого подобни неща. Никога не бих направил такова нещо. Затова твърдя, че хората се раждат добри.
Дали тогава животът превръща една част от нас в зверове? Какво значи живота? Той прави някакви неща без да участвам ли? Не, не мисля... Обстоятелствата? Това не е баш живота. Освен ако не приемем че сме жертви на обстоятелствата и нямаме никакъв избор. То е като да не участваш в живота си. Противоречие. Не, отговорността за това че някои хора са зли не може да се прехвърли. Нито е виновна майката, която го е родила, нито държавата, в която живее.
Вече писах за това - faber est suae quisque fortunae - човек сам кове съдбата си. И отговорността е само негова. Това се отнася и до тези, които смятат, че въпросът не е толкоз прост и има много обстоятелства и че не можело да се каже така само добро само зло, ами било смесица. Не не е смесица (освен в главата на този който я е забъркал). Доброто е добро. Злото- зло. Човекът е това което е избрал да бъде. Как инак може да се обясни че една жена родена в Албания, вярваща в християнството ще отиде в още по-бедна държава за да помага на умиращи?? Кой я е направил такава? Живота??
(Съжалявам, че коментара ми е малко по-емоционален...)
цитирай
15. svetlan - Нито едно от двете. Категориите ...
07.12.2007 12:14
Нито едно от двете. Категориите "Добро" или "Лошо" са плод на осъзнатата човешка едностранчивост. Само човек може да дели света на две, че и повече. Няма лошо дърво, така както няма и добро дърво, или животно, червей и т.н. Земята и тя не е нито едно от двете. Истината би следвало да е, че човек, както всичко останало, се ражда за да живее и за да умре. Толкоз :) и весела петък-вечер
цитирай
16. lucasbg - Едгар Дега:
07.12.2007 12:21
... човек никога няма право да пренебрегва онова, което е истинско. Но тази истина може да бъде изразена само ако човек не търси грозотата по принцип, оставайки си сляп за всичко друго ...
цитирай
17. maymi - Благодаря на всички
07.12.2007 13:12
Животът не е тест.........Но има тестове, от които зависи живота :))

Тук няма неверници...проверено....и не се карай де, умуваме нещо тука.. :)

Пуснах темата заради няколко пъти попадане на категоричното "Човекът е добър по презумпция, но живота го правел лош"...и се запитах - Животът, това са до голяма степен пак хората, а ако те са добри, как живота е лош...и т.н.

Я пък ти - човек, както всичко останало се раждал, за да живее и за да умре... брях. Дори това да е така, пак не съм съгласна да е така :))

Търсиш или не търсиш - грозотата съществува, злото също....

цитирай
18. maev - а какви се раждат ЖИВОТНИТЕ?
07.12.2007 13:38
...защото такива би трябвало да се раждат и хората.

Животните не различават доброто от лошото, те са рационални, те правят само полезни неща...


Такава им е програмата. Едно животно не може да си губи времето и да разсъждава дали това е добро или зло... Като в баснята за вълка и агнето - вълка губи доста време и умствени усилия за да обясни на агнето по нянакъв смешен начин, че трябва да го изяде...
А агнето пък... да го питаш какво търси вън от стадото?!

цитирай
19. maymi - Хмм...
07.12.2007 13:54
Значи тогава - "добро за мен" и "зло за мен" са моето ДОБРО и ЗЛО?
цитирай
20. mph - А В)?
07.12.2007 15:59
Всички са лоши, но само някои са ти врагове. Цитат е.
цитирай
21. avangardi - Постарах се да дам отговора със стихотворението
07.12.2007 17:12
на поета Никола Вапцаров - поклон пред гения,
http://www.playcast.ru/playcasts/view.php?card=469088&code=0fb4d709e5ef05dd4281a0c1a44e8c10b25b06ab
или
http://avangardi.blog.bg/viewpost.php?id=140504
цитирай
22. izvorche - трудна работа
07.12.2007 17:49
Нито А, нито Б.

Абсолютизирането на истината е отдалечаване от самата нея. Първо, защото добро и лошо са категории, които са променливи величини. И фактът, че една и съща личност получава етикети "добър" или "лош", е също показателен, че правила няма.

Литературата постоянно дава примери, пък и самият живот!, че преминавайки през ада, някои хора стават ангели. Както и обратното - на отделни личности добротата им идва в повече и се ориентират към егоцентризма в най-различни негови проявления.

Но темата винаги ще вълнува човека. И интересът към нея е здравословен.
цитирай
23. buket - Закъснял съм с коментара,а точно такива теми харесвам
08.12.2007 15:41
Без да чета коментарите избирам твърдо А.
И понеже мислим еднакво, смятам че и ти избираш същото. Отговор Б се отнася за живота в природата и нейните твари, на които понякога подражаваме и ние, но човека е този, който изгражда система, която да формира поколенията му. Мисля че това са само основни неща, другото е за професори.
Поздрави!
цитирай
24. lion1234 - Всяко новородено...
08.12.2007 18:24
Всяко новородено е ,,отвъд добро и зло''. Тези категории се оформят у човека на по-късен етап,
с появата на познанието. Хубаво е преди да се
пита дали хората са добри или зли да се уточни
какво съдържание влагаме в понятията добро и
зло, защото те са твърде разтегливи и често доброто преминава в зло и обратно. Неслучайно
Иван Карамазов ги нарича ,,дяволско добро и зло''.
Поздрави!
цитирай
25. cindy - Ами, добра съм и това е ! :)
08.12.2007 23:40
Защото искам да съм такава!
И като съм такава и повечето хора около мен са добри. Ако не са - лошо им се пише! После стават добри по принуда, защото с мен малко трудно могат да излязат на глава по друг начин!!! :)))))))
цитирай
26. marystaneva - Дивите животни лоши ли са или добри?
09.12.2007 02:03
Съжалявам, че не звучи добре, но новороденото бебе е като новороденото диво животно. И би си останало такова, ако някой не го научи какво е добро и зло. Така, както го учим да ходи, да говори, да се храни с прибори и да се облича с дрехи. Личният пример на родителите и възпитанието ще го направят добър или лош човек според нашите разбирания, етични норми и ценности.
цитирай
27. maymi - Много ми бяха интересни коментарите ви...
09.12.2007 16:48
Въпреки, че не се стигна до еднозначния отговор. А може и да няма категоричен такъв и за това да гадаем... :)))
Благодаря ви!
цитирай
28. comfy - Ох,
10.12.2007 02:10
бих могъл да кажа само, че хората се раждат... оттам нататък е култура, философия, психология, история и т.н. - каквото си избереш! ;))))

;)
цитирай
29. jenseits - По-скоро вярвам в А. Но си права, че ...
10.12.2007 17:49
По-скоро вярвам в А. Но си права, че за да бъдеш добър се изисква воля, която не всеки притежава. Но пък от друга страна, децата носят психологическа обремененост от родителите си...тоест, те не са напълно чисти дори и когато се родят, защото образно казано от този момент нататък носят моралните ценности на родителите си, които понякога са доста лоши...От Адам и Ева започва цялата работа, май.
цитирай
30. glog - ^
12.12.2007 16:38
аз подкрепям мнението на @27 ...и мисля че по принцип в природата няма абсолютно зло и абсолютно добро. само хората до някаква степен могат да се категоризират по някакви не толкова обективни признаци на добри и лоши. вълка си е вълк, няма повече или по-малко хищни вълци. намеси ли се човека, обаче винаги става сложно. И питбула е куче с лоша слава... но питбула се ражда просто куче-ако собственика му го озвери става звяр, ако го отгледа с любов и внимание си е приятел.
цитирай
31. marystaneva - Малко да разведря обстановката
12.12.2007 21:26
Като прочетох за питбула, си спомних един стар виц: Влиза крадец в тъмната къща, започва да рови по шкафовете и изведнъж чува: "Аз те гледам и Исус те гледа..." Оглежда се, не вижда никого и продължава да краде, но от ново чува същия глас:"Аз те гледам и Исус те гледа..." Оглежда се по-внимателно и вижда един папагал. "Ти кой си бе?"-пита крадецът. "Аз съм папагала Кирчо"-отвръща птицата. "Я стига бе, Кирчо не е име като за папагал!"-казва крадецът. А папагалът отвръща:"Ами то и Исус не е име като за питбул, ама как само те гледа..." :)
цитирай
32. maymi - Още веднъж мерси...
13.12.2007 13:37
...за всички мнения!

Май какъвто и да се ражда човек, в началото трябва водене, после - самонаглеждане.... Уморителен живот, но май това е положението :)))
цитирай
33. letisi - добре че го има детството което да твърди
13.12.2007 23:17
че хората не се раждат зли...П.Пенев
усмивки от мен:)))))))))))))))
цитирай
34. ivesa - Човекът е енергия от любов и светлина
14.12.2007 18:46
Раждаме се като емоционални същества.После се научаваме да мислим.Стремим се да сме разумни.
Който живее по суров живот, може да загуби връзката с дълбоката си същност от любов и светлина,но развитието след това ще зависи от избора на А или Б.
Лично аз избирам А.
цитирай
35. self - Хубава тема!
14.12.2007 20:47
критериите за добро-зло могат да са много разтеглени и различни в зависимост от мястото и времето. аз лично смятам, че няма значение какъв се ражда човек. все пак от него зависи какъв да бъде. да приемеш в сърцето си любов или омраза. определения като А и Б те слагат в рамка. и в А и в Б има истина. за мен истината е посредата (но по-скоро в посока на А;)))
цитирай
36. enjoy6 - Аз си мисля, че човек
16.12.2007 17:08
се ражда геннообременен и, че по-нататъшното му развитие изцяло зависи от средата в която живее и тъй като средата напоследък е доста нездрава можем да бъдем наясно, че доброто ще бъде все-по-малко и накрая ще изчезне.
цитирай
37. shania16 - Хорас Джаксън Браун казва,
18.12.2007 14:14
животът не изисква от нас да сме най-добрите, а само да даваме най-доброто от себе си.
Ако човек се ръководи от този стремеж, да дава най-доброто от себе си, няма да има нужда да избира между А или Б.
И все пак, за да стигне до това разбиране, трябва да е попаднал в подходящата среда, при подходящите хора...Сложно е, но не е невъзможно, ако си решил да си добър.
Поздрави!
цитирай
38. анонимен - чист като капка роса
08.05.2009 15:22
Попитах философа, кой от Вас е прав и той ми каза, че всички сте прави. Не му повярвах и седнах отегчен да изгледам руския филм за паметта на водата. Препоръчвам Ви го, защото филма ми даде отговора на Вашия въпрос.
цитирай
39. анонимен - Jimi
18.05.2009 16:38
emi az trqva6e da pi6a tezata si po taq su6tata tema i prepisah purvoto A
цитирай
40. анонимен - payday loans online 669 14738
18.10.2012 12:52
<a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#20375>payday loans online</a> - <a href=http://usapaydayloansonlinetoday.com/#11601>payday loans online</a> , http://usapaydayloansonlinetoday.com/#8472 payday loans online
цитирай
41. анонимен - viagra online 518 2240
18.10.2012 18:08
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#20902>buy viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#18091>buy viagra online</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#20638 buy viagra
цитирай
42. анонимен - generic viagra 741 3193
19.10.2012 03:38
<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#12937>buy generic viagra</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#8683>buy generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#2675 buy generic viagra
цитирай
43. анонимен - cheap generic levitra 18953
20.10.2012 05:01
<a href=http://orderlevitrahere.com/#gvlxl>cheap generic levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#ilynm >levitra online without prescription</a> , http://orderlevitrahere.com/#prhnm cheap levitra
цитирай
44. анонимен - buy kamagra jelly 8565
20.10.2012 11:02
<a href=http://orderkamagranow.com/#falez>buy kamagra 100mg</a> - <a href=http://orderkamagranow.com/#goezl >100mg kamagra</a> , http://orderkamagranow.com/#qudhe 100mg kamagra
цитирай
45. анонимен - viagra 150 mg 20841
20.10.2012 12:49
<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#spjmn>viagra 150 mg</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#mvglb >viagra 100 mg</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#whwgz cheap viagra online
цитирай
46. анонимен - cialis online 15518
21.10.2012 16:54
<a href=http://ordercheapcialishere.com/#pnzgw>cheap cialis</a> - <a href=http://ordercheapcialishere.com/#fkdhk >cialis 20 mg</a> , http://ordercheapcialishere.com/#bhvkq generic cialis
цитирай
47. анонимен - generic cialis 974 7912
24.10.2012 03:43
<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#7271>buy cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#14789>buy generic cialis</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#8651 generic cialis
цитирай
48. анонимен - payday loans 336 15070
24.10.2012 04:32
<a href=http://paydayloansveryquickly.com/#986>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansveryquickly.com/#1444>payday loans</a> , http://paydayloansveryquickly.com/#16082 payday loans
цитирай
49. анонимен - viagra online 21366
24.10.2012 04:54
<a href=http://viagrastorehere.com/#qvhdp>buy viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#eipuy >buy viagra online</a> , http://viagrastorehere.com/#okgaq viagra online
цитирай
50. анонимен - buy cialis 2374
24.10.2012 11:07
<a href=http://cialisstorehere.com/#jdoqp>buy cialis</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#fymko >buy cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#ahkov cheap cialis
цитирай
51. анонимен - generic levitra 2828
24.10.2012 12:40
<a href=http://levitrastorehere.com/#rswig>buy levitra online</a> - <a href=http://levitrastorehere.com/#jlyjv >buy levitra online</a> , http://levitrastorehere.com/#nvods cheap levitra
цитирай
52. анонимен - buy kamagra 1469
25.10.2012 10:19
<a href=http://kamagrastorehere.com/#pjaty>cheap kamagra</a> - <a href=http://kamagrastorehere.com/#jlwhv >kamagra online</a> , http://kamagrastorehere.com/#nauug generic kamagra
цитирай
53. анонимен - instant payday loan 7690
27.10.2012 02:16
<a href=http://instantloanhere.com/#csiss>instant payday loan</a> - <a href=http://instantloanhere.com/#qbdvc >payday loan</a> , http://instantloanhere.com/#yljjm payday loan
цитирай
54. анонимен - levitra online 12120
30.10.2012 10:45
<a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#oebxe>cheap generic levitra</a> - <a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#jkbbc >cheap levitra</a> , http://cheapgenericlevitranow.com/#xinwm levitra online
цитирай
55. анонимен - buy generic propecia 9748
06.11.2012 07:40
<a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#bdgta>generic propecia</a> - <a href=http://ordergenericpropeciahere.com/#gbusk >buy propecia online</a> , http://ordergenericpropeciahere.com/#andkz buy generic propecia
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: maymi
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1969642
Постинги: 43
Коментари: 1604
Гласове: 7478
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031